I was tagged by Bem. Unfortunately, this is a BM tag which i feel the longest tag i have ever received. Lol! Maybe i should tag people in BM which requires one to make a one para with certain title like "Aku Sebuah..." hahaha.

I apologise too to my non-BM readers. Anyway, just scroll down below to watch a video directed by the late Yasmin Ahmad (Al-Fatihah). I found it on AkuBimbo's blog. I am touched. I really really am. How we often take small things for granted.


Oh Bem, Harap dengan adanya Tag BM ini, RestNrilekS tidak akan diganggu lagi seperti mana Along meminta hutang yang heboh digemburkan di dalam akhbar . Ahaha. Sungguh mencabar tag ini, yang lebih mencabar dari ujian BM PMR tahun 2009. Owh! Bem, kamu memang pandai memeriahkan RnR dengan Tag yang panjang ini.


Tapi Bem, RnR tidak akan mengalah semata-mata kerana tag BM ini. Yaaahh, RnR pasti.. RnR yakin.. RnR boleh, dan RnR kunci kata entri ini dengan Tag BM. Whoaho!!


TAG 1
  1. Bekas kekasih saya adalah : yang kini terperup di dalam laci tingkat bawah. Maaf sayangku, kamu kini bukanlah lagi sesuatu yang bergaya untuk ku bawa bersama untuk minum kopi di kafe mewah bersama-sama gadis-gadis anggun (merujuk kepada creative mp3 player) Kekasih ku kini bernama 82
  2. Saya sedang mendengar : radio yang berkumandang melalui hp murah nokia 2600.
  3. Mungkin saya patut: lupakan sahaja tag BM ini. Oh! Tidak aku akan mengalah.
  4. Saya suka : duit yang banyak bertimbun-timbun dilonggakkan di atas katilku sambil berenang gaya kuat lentang di atas katil. Oh! oh! oh! Indah sekali bukan?
  5. Sahabat-sahabat baik saya : memang saya hargai persahabatan mereka.
  6. Saya tak paham : mereka yang suka mencemuh orang lain untuk merasa diri mereka baik. Sedih sungguh mereka yang tiada keyakinan diri. Mencipta rasa diri bagus dengan mencemuh orang. Oh! Silalah berambus dengan idea-idea cemuhan kamu.
  7. Saya kehilangan : ye, kehilangan idea untuk menghabiskan ayat ini.
  8. Ramai yang berkata : Malaysia ini semakin teruk. Oh! iyer ke?
  9. Makna nama saya : Hebat. Lebih-lebih lagi bila dikaitkan dengan warna jingga dan hitam. Tanyalah Marzie tentang ini. Whoa!! KAmu semua pasti kagum.
  10. Cinta itu adalah : mahal tetapi indah.
  11. Di suatu tempat, seseorang sedang : sedang bermain dengan twitter. Aha!
  12. Saya akan cuba : menyiapkan Tag BM ini. Yes!!
  13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : selamanya sahaja mengikut pengertian saya.
  14. Telefon bimbit saya : kini buah hati saya. Lihat no.1 untuk memahami kisah cinta kami.
  15. Bila saya terjaga dari tidur : saya kelipkan mata dahulu.
  16. Saya paling meluat apabila : orang bercakap besar dan berlagak riak.
  17. Pesta/Parti adalah : apabila menerima komen di dalam blog picisan saya ini. Whoah!! saya rasakan bagaikan dunia ini begitu berdansa sekali dengan kegirangan saya (sambil membuat tarian ala-ala anak ayam menghalau rasukan)
  18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : gremlins semasa tingkatan 4. Tapi malangnya, itu hanya di dalam wayang gambar.
  19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : sekolah rendah. Hidup ketika itu memang indah.
  20. Hari ini : saya akan cuba siapkan tag BM ini.
  21. Malam ini saya akan : membuat makluman di twitter akan tag BM ini, dan esok juga, berkali-kali sehingga Bem sedar betapa bersungguh dan bersemangatnya saya menyiapkan tag ini.
  22. Esok pula saya akan : biarkan hari esok yang tentukan
  23. Saya betul-betul inginkan : WANG!!, saya juga inginkan kereta AUDI A4 yang baru itu. Saya inginkan pangkat. Tapi kalau saya tidak dapat itu semua, saya rasa tidak mengapa. Saya gembira dan bersyukur kerana ada lagi yang lagi susah dari saya.
  24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini : oh! saya rasa hari ini saya belum melihat wajah saya di hadapan cermin sebab blackie (kucing) saya kata wajah saya OK
  25. Pusat membeli-belah atau arked permainan : Tentulah pusat membeli belah kerana terdapat orang yang chantek-chantek di situ. "Hai.. you sorang ajer ker? wink wink"
  26. Makanan Barat atau Jepun : Makanan Malaysia jawapan saya
  27. Bilik yang terang atau gelap: Jadi kenapa?
  28. Makanan segera adalah : Mee Maggie bagi saya
  29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang? Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin.

TAG2
  1. Apakah perasaan anda sekarang? Membuak-buak bersemangat untuk tunjukkan kepada Bem, RestNrilekS tiada masalah di dalam membuat tag ini.
  2. Saya nak makan? Tidak lah, saya tidak terasa hendakkan makan pun pada waktu pagi begini.. sebab adi saya sudah makan roti canai dan ayam goreng madu. WHoaaho!! Sedap pulak tu.
  3. Saya tak suka? Tag BM yang terlalu panjang ini... ahaha.
  4. Impian saya? Mendapat hidup yang diberkati. Itu aja. Satu jawapan yang mudah tapi penuh cabaran untuk dilaksanakan.
  5. Haiwan yang saya tak suka? Lipas. Auwwww Mak Geli Nyah!!! Lol!
  6. Saya harapkan? Hidup saya sentiasa dirahmati.
  7. Jika boleh putarkan masa? Tidak!! Saya tiada apa-apa yang hendak diulang. Cukuplah, tidak perlu bersedih mengenang masa yang tidak akan kembali. Gembira dengan masa sekarang dan bersedia dengan masa akan datang.
  8. Saya pada 10 tahun akan datang? InsyaALLAH, semakin baik
  9. Handphone saya adalah sebuah? Nokia 2600 dan Nokia N82
  10. Saya pernah bercinta sebanyak? Itu adalah rahsia saya. seperti mana banyaknya wang syiling di dalam akaun simpanan saya. Aha!!
  11. Kawan-kawan saya? Mungkin sudah tidur pada waktu ini.
  12. Pernah dikhianati? Sudah Tentu.
  13. Apa yang hendak anda lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda? Tiada apa-apa dan teruskan hidup. Adalah zalim untuk menyeksa diri saya dengan memikirkan perkara yang lalu.
  14. Siapa yang anda nak Tag? Tiada Siapa. Hehe. Saya takut orang itu kelak akan dituntut bagai ceti haram menuntut hutang. Oh! Itu memang Sadis! Tee Hee
Phew!!

Whoa!! Whoa!! Whoa!! (Menjerit Sekuat Hati Penuh Kegirangan sebab berjaya menyiapkan tag ini). Yer saya akan "pass" tag ini kepada sesiapa yang saya rasa perlu (keputusan juri adalah muktamad ya) di masa hadapan.

Hehe. Yuuu Huu. Bem! dah siap, maghi arr dok mai sini tgk. Hehe.

--------------------------

Adakah blog anda mempunyai apa yang diperlukan untuk memenangi rm1000 di dalam peraduan Weblog Popular 1Malaysia? Baca seterusnya tentang Peraduan Weblog Popular 1 Malaysia :) di bawah pautan ini

Owh, have you nominated any Malaysia blogs for the running of Weblog Popular 1Malaysia? If you havent, you should. More about the contest which offers rm5000 to be grabbed here : Weblog Popular 1Malaysia.

--------------------------



I hope you do enjoy the video. : )


As usual, first 3 Commentators will be given a free linky love.

Till next time.



---------------------------------

My three lucky commentators are :

Congrats Mon for being the first


Congrats Nessa of Nessa Mumblings

And congrats zul of


[Please share if you like / Sila Kongsi jika sudi : ) ]

67 ulasan:

  1. omg! so many ques! :-D :-D :-D

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  2. =-O =-O =-O

    You are super fast la Mon. Aiyo still got time huh? Shopping? Parteying, Blogging and Chopping? hehehe :-D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on Live Blogging : kubur

    BalasPadam
  3. Yeah i kNow, it seems like this is the MOTHER of ALL TAGS.

    This is a 2-month-over due BM tag. LoL, and Bem has been harrasing me about it. Lol.

    Marzie pun kena tapi marzie buat separuh aja. Haha :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS And Blogroll

    BalasPadam
  4. Mon. Congrats!! For being the first.

    You are really unstoppable la woman.

    hehehe. Not only here, but almost everywhere. Hehe :) :) ;)

    Recent blog:=- Weblog Popular 1Malaysia :Does Your Blog Have What It Takes To Win RM1000?

    BalasPadam
  5. LOL I enjoyed reading your answers but some of them, saya tak paham lah hahahha :-D :-D

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  6. how come i couldnt twit yr post ah?? *DONT_KNOW* *DONT_KNOW* *DONT_KNOW*

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  7. hahahah today no shopping and parteying lah! :-P :-P

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  8. LOL @ unstoppable! mana ada everywhere?! :-D :-D :-D

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  9. thank you for reading em.

    Even i woldnt dare tagging people about this. Too long.

    Haha. Happy to find that you enjoy reading em. Tak Faham? :-D :-D Tak pa. hehe.

    The BM is a bit lenggok, not the usual BM. hehe :)

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  10. Owh really?

    Thanks for trying. I havent tweeted yet. Save it for tomorrow, since i am sure most people are sleeping now.

    Hehe :-D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  11. saya nak makan ayam goreng madu!! yum! yum! :-P :-P

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  12. aha. Kelakar la Mon. Hehe.

    I still have ayam madu. Bought two Ketuls. Hehe.

    Delicious Mon. Shared together with Blackie too. Tee Hee

    Recent blog:=- TwitPics And Foodie.

    BalasPadam
  13. Cinta itu adalah : mahal tetapi indah? wow!! ;) ;) err why mahal? *DONT_KNOW* *DONT_KNOW*

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  14. haha no need to be scared lah! so siapa yang anda nak tag? :-D :-D

    Recent blog:=- Malay fishing village

    BalasPadam
  15. wahhh anda pernah bercinta so many times ah...woot!! ;) :)

    Recent blog:=-

    BalasPadam
  16. wow mon, you actually read em? Banyak tu nak baca.

    Mahal = coz it requires sacrifices, give and take, and so much more.. fail and one will fail miserably, but succeed, then it worth every single moment time spent, hence it is beautiful.

    Cinta duit syiling ajer mon. I am looking cinta like rm500 note. Lol!! :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  17. I ll make a new tag. Much simpler. No fun telling now. ahaha..

    But yeah, you are in my organizer list of those-who-will-be-in-future tag. hehehe (evil smile)


    Recent blog:=- RestNrilekS on Live Blogging : kubur

    BalasPadam
  18. i agree! Love requires giving and taking. and relationships do require
    sacrifice!
    hahaha u're looking cinta like rm500 note? Good luck Rizal ;)

    BalasPadam
  19. oh no!! Rizal wants to make a new tag! LOL! make sure it's simple and fun
    hahahaha

    BalasPadam
  20. rm500 note? i must be dreaming too far. Lol

    Which somehow relates to the video about imperfection..

    What is an imperfection, is actually a perfection as a complete whole of two persons, since, to hope for a perfection, that means we will be lying ourselves and living for a false hope.

    Okay, in that case not rm500 note. A 2009 50sen will do. hehe

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  21. oh there is nothing wrong in dreaming or wishing big ;) however, i hate
    people who feed me false hope... the truth hurts, but false hope hurts more!:-D

    BalasPadam
  22. I agree.

    I dont like people feeding me on false hopes too Mon.

    I would rather have the truth, even though it may hurt.

    Mon, i am calling at night, opps a morning. Haha.

    Happy thursday Morning ya Mon.

    I hope you enjoy the video.

    :) :) ;) :)

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  23. Chopp!!!

    Waduh... panjangnya tag. Nanti aku kembali mengomen... nak berus gigi duluuu... ekekeke

    Gud morning Rizal! Gud morning Monica! :-D :-D

    Recent blog:=- Divine Fruit

    BalasPadam
  24. Sronok buat BM tag ni kan... hehe. Don tag me, I dah buat! :-D

    Loved the video by the late Yasmin.

    Recent blog:=- Divine Fruit

    BalasPadam
  25. Congrats Nessa for being 2nd.

    Yer memang panjang sungguh tag ini.

    Ini lah namanyaIbu segala Ibu Tag. Hehe. Yer silakan Mengomen. : )

    Recent blog:=- RestNrilekS on Facebook.

    BalasPadam
  26. Jujurnya, walaupun tag ini memenatkan sebab terlalu panjang, ianya begitu menghiburkan.

    Bem kena "sep" (ni ayat masa main kejar2 dulu sentuh jer kata sep atau main polis sentry yang bile tangkap pencuri kata sep 1,2,3 berulang-ulang kali. hehe) dengan Nessa kan kalau tak salah Rizal. : )

    Tak per, Rizal pun nanti nak tag seseorang juga. Hehe dengan tag BM. MAri kita lihat

    video Yasmin itu memang syiok. :) :-D =-O =-X :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on Facebook.

    BalasPadam
  27. sempat lagi ker aku nak chop ni.. hehe.. panjangnya tag..

    BalasPadam
  28. Alhamdulilah Zul. Hehe.

    Memang Sempat.

    Ini Memang Satu Tag yang Tersangat Panjang.

    Syabas jadik pengomen ke 3. Nanti aku link blog hang. :) :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  29. Tanniah Rizal for finishing the tag.. siksa i pun habis.. i blum buat pun.. but then agan.. banyak lagi tag yg I tak buat gak.. lol!!! jangan marah Bem

    Recent blog:=-

    BalasPadam
  30. Rizal.. tukarlah your HOME button to your new blog address.. mahal2 beli.. tak nak tayang kat situ..hehehe

    Recent blog:=-

    BalasPadam
  31. Tu la fasalnya LJ.

    Memang tersiksa. Kalau tak siapkan, tidur malam pun mimpi ngigau2 Bem datang jenguk melalui twitter. Lol!!

    Haha. Lj pun kena jugak ka? :-D :-D :-D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  32. Owh, Incik RestNrilekS sudah menukarnya di atas teguran LJ itu tadi.

    Hehehe :) :) ;)

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  33. 2 tag..
    haha
    tahniah~ 8-) 8-)

    Recent blog:=- Say kejuuu

    BalasPadam
  34. hehe. tulah LJ,

    dan tukar dah kepada yang baru.

    Hehehe

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  35. Green.

    Tu laa fasal. 2 tag tu.

    Mekasih sudi singgah. Rajin-rajin singgah la lagi ke RestNrilekS. :-D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  36. =-O =-O =-O =-O =-O =-O =-O

    BalasPadam
  37. Hahahaha buat jugak tag BM ni, both parts some more hahahaha! 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

    BalasPadam
  38. Semua nak jugak jadi OKB hahahahah! 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

    BalasPadam
  39. I ROTFLMAO baca this part Rizal!!

    duit yang banyak bertimbun-timbun dilonggakkan di atas katilku sambil berenang gaya kuat lentang di atas katil. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :* :* :* :* :*

    BalasPadam
  40. Warna anda oren? Semestinye hebat bak kata Blogthings! :* :* :* :* :*

    BalasPadam
  41. Ok Bem Bem can stop bugging RnR dah, and me too hehehehehehhee! =-X :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ =-O =-O :-D :-D :-D

    BalasPadam
  42. Ye la Marzie. Hehe.

    Kalau tidak macam kena tuntut hutang dengan Along.

    Nasib baik dia tak tabur darah ayam kat blog RestNrilekS ni. Keke.

    :-D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  43. I pun kalau jadi jutawan sure nak swim-swim in my pool of money on the bed, sure punya! Mesti nak rasa hahaha!

    BalasPadam
  44. Aha, kalau jadi jutawan tu . Memang

    Entri blogging pun tak kelam kabut nak buat PB.

    Kalau jutawan (manalah tahu ada kot2 sedara mara yang tak tahu duduk london bagi harta peninggalan pound sterling 60 juta - lol), memang rizal terus berhenti kerja. HAha :-D :-D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  45. Hehe. Memang. Tak salah fikirkan

    Wang Besar! Wang Besar! Saya putar lagi. hehe :-D :-D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  46. Yes, High 5 Marzie sebab kita dah bebas dari orang tuntut hutang. Whoaho!!

    Rasa macam "financial freedom" - ahahaha

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  47. Hitam dan Oren, yang sebenarnya. hihi :) ;)

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  48. Ahaks! I pun suruh B terus berhenti kerja, bukak pet store jual kucing fluffy gitu! :)

    BalasPadam
  49. Memang Marzie, lepas tu ketawa terbahak-bahak sorang2 sebab gembira. Tabur-tabur duit lagi tu.

    Yahh

    Yahh

    Yahh..

    hehehe :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  50. hehe... baru jer sempat baca tag ni, tadi chop jer. pergh, memang betul2 rajin menjawab tag..

    Recent blog:=- Back Online & Selamat Hari Raya

    BalasPadam
  51. Hehe.

    Zul, tu tag yang dah tertangguh untuk dua bulan.

    Mula-mula rasa macam payah jugak nak habiskan. Tapi Bila buat rasa seronok dan sekejap aje selesai. hehe.
    :) :) :)

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  52. Ha macam ni la rakan yang bagus, sanggup membuat tag BM yang panjang dan indah lagi menenangkan jiwa ini, berkat usaha saya mendorong anda menyiapkan tag ini walaupun telah disamakan dengan along.

    My personal favourite:
    Pesta/Parti adalah : apabila menerima komen di dalam blog picisan saya ini. Whoah!! saya rasakan bagaikan dunia ini begitu berdansa sekali dengan kegirangan saya (sambil membuat tarian ala-ala anak ayam menghalau rasukan)

    Hahahah thanks Rizal, lain kali tag lagi ye. Terbeliak mata, camne nak sakat lagi, dah takleh.... :(

    Recent blog:=- DBH Halloweek 3 Contest Entry - Bam-Boo!

    BalasPadam
  53. Ahaha.

    Bem, sebenarnya, walaupun tag bm ni panjang umpama Tembok Besar Negeri Cina, memang syiok membuatnya.

    Mungkin sebab jarang buat tag di dalam BM kot.

    Yang jadi malas mula-mula, sebab kenangkan panjangnya tag BM ni. :-D

    Sama-sama,

    Ada ubi
    Ada Batas,

    Ada tag BM lagi,
    Boleh la ke sini di balas. Aha.

    Hang tunggu nanti chek dok bagi BM tag kat hang nanti.

    Tunggu, hang ingat hang boleh lari ka? Aha Aha :-P :-P :-P

    Recent blog:=- Weblog Popular 1Malaysia :Does Your Blog Have What It Takes To Win RM1000?

    BalasPadam
  54. Hahahha. ok ok.. good.. saying lah tak dapat linkback kalau tak buat kan?
    _____

    BalasPadam
  55. Hahahhaha. Bem ni hantu ke?? Lol!!
    _____

    BalasPadam
  56. aha.. dia hantu pokok buluh.

    Bem - Boo - Bo Hoo.

    hehe

    Recent blog:=- RestNrilekS And Blogroll

    BalasPadam
  57. Hahhaha.. BEM boo boo.. lol!!!
    _____

    BalasPadam
  58. Or May be Bem Boo Hoo. Kena laa dengan rekaan dia.

    Hehe. :D :-D

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  59. Yayyyyyyyyyyyy...Rizal...FC!! :) :)

    BalasPadam
  60. Yahoo!!

    Such a suprise!! Never thought i would be able to "Chop" it. hehe.

    : )

    Thanks for making time posting my header on your entry.

    I am happy. It does look "chantek" hehehe :)

    Recent blog:=- RestNrilekS on BM Tag, Adoii!! and Yasmin Ahmad

    BalasPadam
  61. Bro aku pun suka TAG BM yg panjang lebar ni. Dah buat pun kalau nak tengok klik blogging je. Jangan lupa check contest update ya

    BalasPadam
  62. Salam Bro,

    Mekasih singgah. Wah bro pun dah buat. Orait! Nanti RnR akan ke sana dan semak perbendaharaan tata bahasanya. Hehe.

    Bro, dah undi untuk dilanjutkan. :-D

    BalasPadam
  63. Wah sudah masuk buzz rupenye post ini hahaha :-$

    BalasPadam

Terima kasih bertandang ke RestNrilekS. InsyaALLAH. Setiap komentar akan cuba dibalas. Sila langgan jika anda suka RestNrilekS : )