I had a gud nite sleep yesterday. I was really sleeping. I was so tired that i even slept on the room floor. I had a coffee mug and my sketch book with me, thinking of doing "Pet Peeve" theme. I wasn't on my bed since there were coins of rm50 on my bed which were longgok in RM10 in few spots. Yerr la, i did my counting of my saved sens. RM50! not bad. : ) During the night, i did open my tired eyes and saw my brother hooked on my lappy-chatting i guessed. Heard him nagging me "tidur atas katil la.." Still too lazy to get up on my bed. So, this morning i woke up at 5 am feeling fresh. haha. Then at 6.30 went out to my usual makciks nasi lemak and bought one. "Akak, nak tukar tak duit syiling..saya ada banyak ni" "Berapa?" That akak asked me. "Sepuluh ok?" "Oklah.." she replied. huhu. one down and 4 more to go. On my way filling up gas, stop at one makcik, and buy a nasi lemak (for my brother) and changed another rm10 silings for a rm10 note. huhu. Then str8 to Tasik Titiwangsa for my jogging therapy. I like to jog. It helps me clear my mind - and it feels great. I should do more often. Feel like i am getting heavier. haha memang yer pun. After done my 40minits of 6km, stopped at one makcik, bought air kotak milo and papaya. "Akak..nak tukar siling sepuluh ringgit tak?" huhu. Changed another rm10. Huhu. Then off my way to home. Stopped by at my usual mini market buying friskies for Blackie (my meowwrrr kucing jantan). Yayyy.. got a free gift-rantai loceng. Then, went str8 back home. Wondered where was Blackie. Thought of putting this loceng rantai on him. Hmmm..ate my nasi lemak, mopped my room floor with "Fabuluso dengan wangian apple segar.." turned my lappy..check my site.. found manggo's comment on shoutbox.. then pergi mandi.. So, those are things that i usually do on saturday morning - I wonder what are my friends normally do on saturday. I like to know. Come on! tell me yaa..no need in detail la.. just share with me a fraction of your saturday daily routine.. Dont be shy.. =)
Heppi saturday and heppi blogging ya.. .

p/s : mangosteenskin put her saturday story too. Here. (edited t 16.04)

[Please share if you like / Sila Kongsi jika sudi : ) ]

14 ulasan:

  1. huish...apa bendanya yang berlingkar2 dekat sketch book tu? bantal peluk pun dah susut nampaknya. hehehehe (sambil tekekeh2 dalam hati).

    BalasPadam
  2. hehehe... yang berlingkar-lingkar tuu kekononnya air mug tuu panas arr..kekeke..

    bantal peluk tuu bukan sebarang banta l peluk..penuh memori tuuu.. my preciouss..my preciousss.. hehe..so apa chiter di sabah hari sabtu hehe?

    "pet peeve" siap dah? teeheee

    BalasPadam
  3. huhuuuu bestya saturday u... pagi td pun igtkan nak gi jog tp mmm byk keje2 umah prlu dibereskan..basuh, masak, mop lantai.. tu pun kira ecersice kan.. hehhe.. yg paling best tu tukar duit syiling tu.. mcm treasure hunt lak...hihihi mmg enjoy.. i selalu g masuk bank duit2 syiling... korek tabung hubbyku masuk akaaunku... bijak kan? ngeh ngeh ngeh.....

    BalasPadam
  4. hehe.. taknak masuk bank..nanti kena deduct..tak pun kena tipu..pernah hantar bank rm150..kira2 dapat balik rm130..ishhh tipu betui..beli buat rokok kot depa tuu..haaaa..memang kena hunting setiap makcik jual nasi lemak..sebab depa selalunyer amik rm10 jerr..nii pun ada balance rm20..so rasanyer tukar besok lah pulak..kekeke..yer yer mop lantai..30minit sekali mop ker? huhu

    blakie dah pakai loceng laaa..klang klang bunyinyer..kekeke
    nak mandikan dia hari hujan pulak.hehehe..

    pandai yerr korek tabung hubby masuk u punyer =P

    keke

    BalasPadam
  5. mula2 ingatkan talipinggang dan cermin muka. hehe. manalah tau, sambil baring2 sambilpicit jerawat. hehe.

    pet peeves...x siap lagi. buntu.

    BalasPadam
  6. hehe..ni laaah namanyer art.. masing2 punyer pandangan..

    energy cam pet peeve nii dah drain jerr..hehehe..

    BalasPadam
  7. La..tidur atas lantai? Tak sejuk ke?

    So Rizal selalu jogging kat Titiwangsa ya? Saya selalu strolling (tak larat nak jogging hehehe) kat Lake Garden dgn anak dan husband. Pusing satu Lake Garden penat juga tapi best sebab dapat hirup udara segar.

    BalasPadam
  8. tak sejuk laaa..okay jerr ..

    sebab lantai pakih kot..hehe

    wahhh..kak emila pun strolling kat sana?.. Lake garden rizal pergi cuma kalao hari kerja..lepas balik kerja singgah sana..

    hari cuti ke ttwangsa..

    BalasPadam
  9. hehe..

    hows your saturday? Must be fun huh?
    :)

    BalasPadam
  10. Da...

    had a long boring saturday. Kena hadir mesyuarat PIBG. First time duduk and habiskan novel "Perfect Kiss" dalam masa 4 jam 30 minit. Pas tu shoot ke kampar untuk kenduri dengan mak n adik sambil melawat rumah sewa baru adik! Sampai rumah pukul 7pm, pas tu pukul 8 keluar makan nasi ayam kat Doli's. Lepak dengan family members pastu pi rumah pak sedara jap. sampai rumah....kantoi..pengsan! hahahaha...

    BalasPadam
  11. wahhhhh...tuuu nampaknyerr memang mcm penat tuuu...mau letihnyer.. kalao saya pun balik mau terus kiok pengsan..hehehehe.. mcm amazing race pulak rasanya..

    BalasPadam
  12. routine: saturday i bangun dlm kol 11 or 12.. :)
    but, last saturday, i was at kota bharu.. my east coast trip with lovely ofismate.. we went to perhentian island..

    eh, u jogged 6kms.. woo.. kalau i, kilometre yg ke 1.48km mesti dah collapsed.. hikss, sunngguh tak aktif kann..??
    :D

    BalasPadam
  13. wah nikli..tuuu laaa dok tgk gambar kat site hang...nampak best betoi perjalanan dia tuuu...

    harap2 lepas niii semua segar laaa dah jalan jauh...huhuhu

    BalasPadam

Terima kasih bertandang ke RestNrilekS. InsyaALLAH. Setiap komentar akan cuba dibalas. Sila langgan jika anda suka RestNrilekS : )